Blogger Templates

Followers

My Shout~

Tuesday, October 25, 2011

Makan2 + Jalan2

::Jom Makan2 dan mkn~~::

Offday~~hehe ape lagi kluar shopping dgn family^^…for lunch kitorang makan Pizza Hut..mulanya nk g TGI Fridays tp adik irny nie nak sgt rasa pizza baru tuh..alaa yg der 7 jenis cheese tu mm..xpe la ikut jer..so layannnn..


Tadaaaaaaaaaaaaaaaa~~cheezy weezy^^



Sedapppp sgt...^^



Our fav Hawaiian Chicken with cheesy Lava



Chicken wing nyum3



Big Platter



tgh xsabar nk mkn hee



Amry (budak ngidam pizza)




Take away to Abah^^



soooooooo nyummmmyy~~

nextime lak mkn..nak bawak illany hehe

xoxox

Hari Keluarga Sek.Ren.Keb Seroja

::Sek.Ren.Keb Seroja::

Aritu der Hari Keluarga untuk pelajar serta guru – guru SK Taman Seroja..kebetulan irny offday aritu so temankan mama ke sekolah wany.Memang crowded sgt2 tp meriah la..ader mcm2 aktiviti der rumah hantu,sesi berkaraoke,menunggang kuda dan mcm2 lg..tp aritu wany excited sgt nk naik kuda ^^ maklumlah kat umah xde kuda…kucen ader la heee..






Macam2 pokok ade..^^





Buku resepi =)



Wany^^



Jumpa lg tahun depan ^^

Friday, October 14, 2011

Cute Kitty~

::Scottish Fold Cat::



Scottish Fold Cat, adalah jenis kucing dengan bentuk telinga yang berbeza dengan jenis kucing yang lain. Kucing ini mempunyai telinga yang terlipat. Kucing ini adalah hasil mutasi, yang membuat telinganya terlipat dan turun ke depan, membuat wajah kucing ini mirip seperti burung hantu (owl). Awalnya kucing ini disebut sebagai FLOPS, namun setelah secara sengaja dikembangbiakkan kemudian diberi nama Scottish Fold Cat, nama yang popular hingga
sekarang..



hehe chubby sgt^^








Cakkk!!



Malassssssssnyaa........


per tgk2??


wuuuuuuuuuuuuu......

Nenek moyang dari kucing ini adalah seekor kucing bernama Susie, yang lahir di Coupar Angus, Perthshire, Scotland, pada tahun 1961. Susie mempunyai telinga terlipat, yang diturunkan pada sebahagian anak kucing yang dilahirkannya. William Ross, penggemar kucing yang tinggal di kawasan penternakan tersebut kemudian mengembangkan kucing jenis ini, dengan bantuan Pat Turner seorang ahli genetik. Dari pengembangbiakkan ini rata-rata didapati 55% kucing dilahirkan dengan telinga terlipat dan selebihnya lahir dengan telinga normal. Kucing jenis ini apabila lahir, mempunyai telinga yang normal (lurus), barulah selepas tiga minggu tampak telinganya mulai terlipat. Sehingga pada awal kelahirannya belum dapat langsung diketahui apakah telinganya akan terlipat atau normal. Para penggemar kucing menyukai Scottish Fold, kerana sifatnya yang jinak, lekat dengan majikannya, dan suka tidur dalam posisi terlentang. Bila tidur telentang, kadang-kadang kucing ini mendengkur seperti manusia.


cumel sgt2


^^
Mana nak cari yer..x nah nampak lg kat Malaysia kucen nie mm

Friday, October 7, 2011

Mood : Migrain

::Migrain huhu::


Huhu xpernah irny tahu selama nie migrain..sebelum nie memang suka sakit kepala lg2 bila terlalu banyak pikir dan streess (aka marah kat org tp diam ja haha)..selalu kalau sakit irny mkn panadol ja dari time study lg cmtu tp xnah g klinik hanya mkn panadol..tp aritu mkn panadol pun dh xda kesan..terpaksa g klinik dpt MC tuk keje aritu..

Pegi klinik doc tanya..

Doc : tido selalu brape jam ?

Irny : 6 jam atau 7 jam

Doc : mmm tido awk x cukup tu..sakit kepala sebelah ke dua2 ?

Irny : dua2 huhu..bila tido rasa berpusing2 ja..(siksa tidoq cmtu huhu)

Doc : ada muntah2?

Irny : xda..pening2 ada ^^

Doc : Ok maybe awk Stress + Xcukup tido + Migrain..sy bg awk MC

Irny : huh 3in1..huhu

Hehe..stress tu sblm nie memang selalu doc ckp tp migrain tu firstime..apakah doc sblm nie check cincai2 jer..mm..xpe la..lepas tu ader gk 2-3 ari still rasa..then ilang..pasni kena cukupkan tido..jgn stress..nk marah org tu marah jer jgn pendam2 ;D

Saturday, October 1, 2011

Tips Kecantikan ^^

::Makanan untuk cantik::



> BUAH-BUAHAN CITRUS



Buah-buahan ini bagus untuk menegangkan kulit dan dalam masa yg sama turut menghasilakan kolagen.

> KRANBERI



Buah ini pula membantu lalauan salur kencing agar ia menjadi lancer dan sihat

> LOBAK MERAH



Kekalkan lapisan kulit luar anda drp sebarang unsure yg mempercepatkan proses penuaan^^

> KEJU



Memastikan anda mempunyai senyuman yang indah.

> BAWANG PUTIH




Ia berkesan untuk menghalang kedutan dan mengembalikan tisu kulit

> YOGURT TANPA LEMAK




Selain kaya dengan kalsium ia juga membantu memutihkan gigi dan membebaskan masalah kaviti pada gigi

> CUKA EPAL CIDER



Selain drp mempunyai tindakan penyembuhan yang mujarab cuka epal cider ni juga menjadikan kulit lebih lembut^^

> TOMATO



Sayur ini sangat mera dgn kulit anda.ia kaya dgn vitamin A,C dan potasium.

> UBI KELEDEK




Ia kaya dgn vitamin A iaitu anti kedutan.Hasilnya kulit akan menjadi cerah dan lembut